lördag 26 september 2009

Brun och Grön fyrkant...


...från porslinet som jag tidigare laddat upp både ring samt ett brett hänge.

Var på loppis idag och ska på loppis i morgon.

Fler fynd finns att vänta, däribland Berså och Grön Anna.

Det tar ett tag att slipa till dem, och orken räcker inte alltid till, men på någon vecka eller två så skulle jag tro att de är färdiga.


Var på middag förra helgen i en slåtterstuga mitt i skogen. Köttsoppa bjöds till alla jaktlagets medlemmar med respektive. Inne i stugan var jag tvungen att kolla i kökskåpet efter fynd, (Jo, jag frågade först) och hittade massor som fick mej att dregla. Vid kaffet efteråt så gick värdinnans älsklingskopp sönder. Gul Rosmarin-Capri, och hon gav den trasiga koppen till mej i utbyte mot ett hänge tillbaka. Den ska jag slipa till veckan, och ladda upp så fort jag fått den färdigt.

Inga kommentarer: